Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Piątek, 2024-03-29 ( Imieniny: Marka, Wiktoryny)

Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Mrągowie - Zakup energii elektrycznej na 12 miesięcy dla Powiatu Mrągowskiego i Szpitala Mrągowskiego Sp. z o.o.

Zakup energii elektrycznej na 12 miesięcy dla Powiatu Mrągowskiego i Szpitala Mrągowskiego Sp. z o.o.

Ogłoszenie o zamówieniu z dnia 10.03.2022 nr  2022/BZP 00082326/01

Ogłoszenie o zamówieniu

Dostawy

Zakup energii elektrycznej na 12 miesięcy dla Powiatu Mrągowskiego i Szpitala Mrągowskiego Sp. z o.o.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzą zamawiający działający wspólnie
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Mrągowski
1.3.) Oddział zamawiającego: Starostwo Powiatowe w Mrągowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510750373
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Królewiecka 60A
1.5.2.) Miejscowość: Mrągowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-700
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.7.) Numer telefonu: 897410150
1.5.8.) Numer faksu: 897417275
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: starostwo@powiat.mragowo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.powiat.mragowo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.8.) Informacje o pozostałych zamawiających działających wspólnie
Zamawiający 2
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Mrągowski
1.3.) Oddział zamawiającego: Zespół Oświatowo-Sportowy „BAZA” w Mrągowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 000803644
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Nadbrzeżna 13
1.5.2.) Miejscowość: Mrągowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-700
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dyrektor.zos@wp.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zosbaza.mragowo.pl

Zamawiający 3
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Mrągowski
1.3.) Oddział zamawiającego: Powiatowy Zarząd Dróg
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 510751088
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Nowogródzka 1
1.5.2.) Miejscowość: Mrągowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-700
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pzd.sekretariat@powiat.mragowo.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzd.powiat.mragowo.pl

Zamawiający 4
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Mrągowski
1.3.) Oddział zamawiającego: Dom Pomocy Społecznej dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej w Mrągowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 004447703
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Młodkowskiego 19
1.5.2.) Miejscowość: Mrągowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-700
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dps14@wp.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.biuletyn.abip.pl/dps_mragowo_bip/

Zamawiający 5
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Mrągowski
1.3.) Oddział zamawiającego: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 510907573
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Warszawska 53
1.5.2.) Miejscowość: Mrągowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-700
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pcpr@powiat.mragowo.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcpr.powiat.mragowo.pl

Zamawiający 6
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Mrągowski
1.3.) Oddział zamawiającego: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 000707662
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Warszawska 53
1.5.2.) Miejscowość: Mrągowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-700
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@poradnia-mragowo.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.poradnia-mragowo.pl

Zamawiający 7
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Mrągowski
1.3.) Oddział zamawiającego: I Liceum Ogólnokształcące im. Bohaterów Westerplatte
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 510905982
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Piotra Sobczyńskiego 1A
1.5.2.) Miejscowość: Mrągowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-700
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mraglo@wp.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lo1.mragowo.pl

Zamawiający 8
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Mrągowski
1.3.) Oddział zamawiającego: Zespół Szkół Specjalnych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 510998096
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Mrongowiusza 13C
1.5.2.) Miejscowość: Mrągowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-700
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zssmragowo.edu.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zssmragowo.edu.pl

Zamawiający 9
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Mrągowski
1.3.) Oddział zamawiającego: Zespół Szkół nr 2 im. Władysława Jagiełły
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 519458390
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Mrongowiusza 13B
1.5.2.) Miejscowość: Mrągowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-700
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zs2@post.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mragowo.edu.pl

Zamawiający 10
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Mrągowski
1.3.) Oddział zamawiającego: Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 380749090
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Mrongowiusza 65
1.5.2.) Miejscowość: Mrągowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-700
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ckziu.dyrektor@op.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ckziumragowo.pl

Zamawiający 11
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Mrągowski
1.3.) Oddział zamawiającego: Bursa Międzyszkolna w Mrągowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 510997398
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Mrongowiusza 65B
1.5.2.) Miejscowość: Mrągowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-700
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bursa.mragowo@wp.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bursa-mragowo.pl

Zamawiający 12
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Mrągowski
1.3.) Oddział zamawiającego: Mrągowski Ośrodek Sportowy „BAZA”
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 389619732
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Nadbrzeżna 4
1.5.2.) Miejscowość: Mrągowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-700
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: michal.zera@gmail.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mosbaza.mragowo.pl

Zamawiający 13
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Mrągowski
1.3.) Oddział zamawiającego: Powiatowy Urząd Pracy w Mrągowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 742-189-22-58
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kopernika 1
1.5.2.) Miejscowość: Mrągowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-700
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@pupmragowo.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pupmragowo.pl

Zamawiający 14
1.2.) Nazwa zamawiającego: Szpital Mrągowski im. Michała Kajki Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 742-22-47-985
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wolności 12
1.5.2.) Miejscowość: Mrągowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-700
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@szpital-mragowo.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital-mragowo.pl

1.9.) Podział obowiązków – zamówienie wspólne

Starostwo Powiatowe w Mrągowie, jako LIDER, przygotowuje i przeprowadza całość postępowania

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup energii elektrycznej na 12 miesięcy dla Powiatu Mrągowskiego i Szpitala Mrągowskiego Sp. z o.o.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dda34e4b-a069-11ec-baa2-b6d934483bfb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00082326/01
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-10 15:15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00039883/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup energii elektrycznej na maksimum 12 miesięcy
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl oraz wskazanych w par. 11 SWZ . Szczegółowe informacje dotyczące korzystania z systemu miniPortal dostępne są w Instrukcji użytkownika https://miniportal.uzp.gov.pl/Instrukcje
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W celu korzystania z systemu miniPortal konieczne jest dysponowanie przez użytkownika urządzeniem teleinformatycznym z dostępem do sieci Internet. Aplikacja działa na Platformie Windows, Mac i Linux. Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych:
  • specyfikacja połączenia - Formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2,
  • format danych oraz kodowanie miniPortal - Formularze dostępne są w formacie HTML z kodowaniem UTF-8,
  • oznaczenia czasu odbioru danych – miniPortal - wszelkie operacje opierają się o czas serwera i dane zapisywane są z dokładnością co do setnej części sekundy,
  • integracja z systemem ePUAP jest wykonana w wykorzystaniem standardowego mechanizmu ePUAP. W przypadku Wykonawcy wysyłającego wniosek do Zamawiającego, ESP Zamawiającego automatycznie generuje Rodzaj Urzędowego Poświadczenia Odbioru czyli Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP), które jest powiązane z wysyłanym dokumentem. W UPP w sekcji „Dane poświadczenia” jest zawarta informacja o dacie doręczenia.
System dostępny jest za pośrednictwem następujących przeglądarek internetowych:
  • Microsoft Internet Explorer od wersji 11.0
  • Mozilla Firefox od wersji 15
  • Google Chrome od wersji 20
  • Microsoft Edge

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem danych osobowych użytkowników systemu miniPortal jest Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z siedzibą w Warszawie (02-676) przy ul. Postępu 17A.
Z Administratorem można się skontaktować poprzez adres e-mail: uzp@uzp.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora Prezes Urzędu Zamówień Publicznych realizując działania wynikające z art. 469 pkt 12 Ustawy, jako Administrator Danych, przestrzega prawa Użytkowników do prywatności, dokłada należytej staranności w zapewnieniu ochrony przed dostępem osób nieupoważnionych jak również zabezpiecza przed przetwarzaniem niezgodnym z przepisami prawa Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych - adres e-mail: IOD.UZP@uzp.gov.pl . Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych Celem zbierania danych jest świadczenie usług w zakresie bezpłatnej usługi elektronicznej, udostępnionej w sieci Internet, które umożliwia Zamawiającym i Wykonawcom elektroniczne przeprowadzenie procedury postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie zakładania postępowania, generowania kluczy publicznych do szyfrowania ofert oraz generowania kluczy prywatnych do deszyfrowania ofert Każdemu Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych Podanie danych jest niezbędne do założenia konta w Biuletynie Zamówień Publicznych. W przypadku podjęcia decyzji o korzystaniu z systemu miniPortal, wyraża Pan/Pani zgodę na przetwarzanie swoich danych Administrator danych nie będzie przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

Ze strony Zamawiającego:
  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Powiat Mrągowski, który reprezentuje Starosta Mrągowski, z siedzibą w Mrągowie, 11-700 Mrągowo, ul. Królewiecka 60A;
  2. Inspektorem ochrony danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Mrągowie można kontaktować się poprzez email: iod@powiat.mragowo.pl;
  3. Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z przepisami Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn „Zakup energii elektrycznej na rok 2022 dla Powiatu Mrągowskiego i Szpitala Mrągowskiego Sp. z o.o.” ; znak sprawy: ZP.272.2.2021;
  4. Odbiorcami Państwa danych osobowych są instytucje przewidziane prawem;
  5. Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z przepisami archiwalnymi obowiązującymi w Starostwie Powiatowym w Mrągowie (5 lat odrzucone oferty, 10 lat umowa i wybrana najkorzystniejsza oferta od chwili zakończenia podpisanej umowy);
  6. Posiadają Państwo prawo do dostępu do danych osobowych/ do sprostowania danych osobowych/ do żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych/ do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa);
  7. Podanie przez Państwa danych osobowych jest wymogiem ustawowym oraz jesteście Państwo zobowiązani do ich podania. Konsekwencją nie podania ww. danych osobowych jest brak możliwości osiągnięcia celu wskazanego w punkcie 3;
  8. Państwa dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
  9. Państwa dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.3.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
  1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zakup energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego będących zarówno w jego bezpośrednim zarządzie jak również zarządzanych przez jego jednostki organizacyjne oraz do Szpitala Mrągowskiego Sp. z o.o.
    Szacowane zużycie energii elektrycznej na cele obiektów wyszczególnionych w załączniku nr 1 do SWZ, w okresie 12 miesięcy do dnia 31.05.2023r., określa się na 1096,509 MWh (z uwzględnionym prawem opcji do 1425,462 MWh). Określenie przewidywanego poboru energii stanowi element niezbędny służący wyborowi najkorzystniejszej oferty i nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu energii w podanych ilościach.

4.2.6.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Szacowane zużycie energii elektrycznej w okresie 12 miesięcy do dnia 31.05.2023r., określa się na 1096,509 MWh (z uwzględnionym prawem opcji do 1425,462 MWh).
Zamawiający przewiduje możliwość zwiększenia dostaw energii elektrycznej z zastosowaniem prawa opcji, o którym mowa w art. 441 ustawy Pzp. Prawem opcji jest możliwość zwiększenia dostaw energii elektrycznej na warunkach zawartej umowy o kolejne 30 % ilości zamówienia podstawowego. Zamawiający uzależnia możliwość skorzystania z prawa opcji od dodania nowych punktów poboru energii elektrycznej oraz zwiększenia zapotrzebowania na dostawę energii elektrycznej do PPE w załączniku nr 1 do ogłoszenia. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji niniejszej umowy. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-06-01 do 2023-05-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybrał jako kryterium oceny ofert cenę zgodnie z art. 246 ust. 2 Ustawy. Cena za energię elektryczną nie ma wpływu na jakość wykonanej usługi, tj. dostawy energii elektrycznej. Energia elektryczna jest znormalizowana i o ustalonych standardach jakościowych i nie może być dostosowana do specyficznych potrzeb Zamawiającego.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
  1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają określone w art. 112 Ustawy warunki udziału w postępowaniu:
    1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
    2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności w zakresie obrotu energią elektryczną, na podstawie aktualnej (w trakcie realizacji umowy) koncesji wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997-Prawo energetyczne (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 716 ze zm.).
    3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
    4. zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
    Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
  1. Zamawiający może żądać od Wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
  2. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa powyżej, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
  3. Jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 1 zamawiający żąda od wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: uprawnienia do wykonywania działalności w zakresie obrotu energią elektryczną, na podstawie aktualnej (w trakcie realizacji umowy) koncesji wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997-Prawo energetyczne (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 716 ze zm.).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
  1. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
  2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego:
    1. ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
      Przepis pkt 8.3. SWZ stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu tych wykonawców.
    2. dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, który wykonawca realizuje koncesjonowaną część zamówienia.
    3. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z ich pełnomocnikiem.
    4. Ofertę podpisują wszyscy wykonawcy lub ustanowiony pełnomocnik.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
  1. Zgodnie z treścią art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza wprowadzenie istotnych zmian w treści umowy, w zakresie:
    1. zmiany ceny jednostkowej energii elektrycznej netto za 1 kWh wyłącznie w przypadku ustawowej zmiany opodatkowania energii elektrycznej podatkiem akcyzowym, o kwotę wynikającą ze zmiany tej stawki,
    2. zmiany ilości punktów poboru energii wskazanych w Załączniku nr 1 do umowy, przy czym zmiana ilości punktów poboru energii elektrycznej wynikać może np. z likwidacji punktu poboru, budowy nowych punktów poboru, zmiany stanu prawnego punktu poboru, zmiany w zakresie odbiorcy/płatnika, zaistnienia przeszkód prawnych i formalnych uniemożliwiających przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy lub włączenia punktu poboru przez Zamawiającego,
    3. zmiany wynagrodzenia Wykonawcy wynikającej:
      1. ze zmiany ceny jednostkowej za 1 kWh brutto wynikającej z ustawowej zmiany stawki podatku VAT lub ustawowej zmiany opodatkowania energii podatkiem akcyzowym,
      2. ze zmiany wielkości poboru energii.
    4. zmiany terminu rozpoczęcia dostaw energii elektrycznej do poszczególnych punktów poboru, jeżeli zmiana ta wynika z okoliczności niezależnych od Stron, w szczególności z przedłużającej się procedury zmiany sprzedawcy, przedłużającego się procesu rozwiązania dotychczasowych umów kompleksowych/sprzedaży
    5. zmiany wielkości mocy umownych i grup taryfowych,
    6. regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie zawarcia umowy, wywołujących potrzebę zmiany umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany,
    7. oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego i/lub Wykonawcy.
  2. Inicjatorem dokonania istotnych zmian w umowie jest Zamawiający za wyjątkiem zmian wskazanych w ust. 1 pkt 1) i 3) - które to zmiany wchodzą automatycznie z dniem wejścia w życie zmienionych przepisów.
  3. Zmiany postanowień umownych zakwalifikowane przez strony jako nieistotne, mogą być wprowadzone do umowy w każdym czasie.
  4. Zmiana postanowień umowy może nastąpić za zgodą obu jej stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany za wyjątkiem zmian wskazanych w ust. 1 pkt 1) i 3) - które to zmiany wchodzą automatycznie z dniem wejścia w życie zmienionych przepisów.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-18 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-18 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-04-16

Załączniki w wersji elektronicznej:

Ikona pliku pdfOgłoszenie o zamówieniu z dnia 10.03.2023 nr 2022/BZP 0082326/01 (PDF, 975.4 KB)

Ikona pliku MS WORDOgłoszenie o zamówieniu z dnia 10.03.2023 nr 2022/BZP 0082326/01 (DOC, 82.9 KB)

Ikona pliku pdfSPECYFIKACJA ISTOTNYCH  WARUNKÓW  ZAMÓWIENIA ZP.272.2.2021 - poprawiona (PDF, 3.18 MB)

Ikona pliku pdfZałącznik nr 1 – Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia (DOC, 650.3 KB)

Ikona pliku MS WORDZałącznik nr 1 – Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia (DOC, 135.1 KB)

Ikona pliku MS WORDZałącznik nr 2 – Formularz oferty - poprawiony (DOC, 76.2 KB)

Ikona pliku MS WORDZałącznik nr 3 – Formularz Oświadczenia wykonawcy składane na podstawie art. 125 ust. 1 Ustawy (DOC, 37.8 KB)

Ikona pliku MS WORDZałącznik nr 4 – Wzory umowy (DOC, 140.2 KB)

Ikona pliku pdfZałącznik nr 4 – Wzory umowy (DOC, 682.8 KB)

Ikona pliku MS WORDZałącznik nr 5 – Pełnomocnictwo (Załącznika nr 2 do umowy) (DOC, 65 KB)

Ikona pliku pdfZałącznik nr 5 – Pełnomocnictwo (Załącznika nr 2 do umowy) (DOC, 302.8 KB)


Informacja o treści zapytania i wyjaśnienia zamawiającego dot. treści SIWZ (zapytania z dnia 14.03.2022r.)

Mrągowo, 15.03.2022 r.

Znak : ZP.272.32022

Do wszystkich Wykonawców

Dotyczy: Wyjaśnienia w sprawie postępowania przetargowego o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie podstawowym bez negocjacji na realizację zadania: „Zakup energii elektrycznej na 12 miesięcy dla Powiatu Mrągowskiego i Szpitala Mrągowskiego Sp. z o.o.” nr ogłoszenia 2022/BZP/00082326/01 z dnia 10.03.2022r.

Wyjaśnienia od 1 do 17

 

  1. Powiat Mrągowski na podstawie art. 284 ust 1 i 2 Ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2021 poz. 1129), informuje, że w ramach prowadzonego postępowania o zamówienie publiczne jw. wpłynęły zapytania od wykonawców, których treść przedstawiamy poniżej wraz z wyjaśnieniami zamawiającego.
Pytanie 1.

Wykonawca zwraca sią z prośbą o udzielenie informacji, czy podane przez Zamawiającego parametry dystrybucyjne – w szczególności moc umowna i grupa taryfowa, są zgodne z aktualnymi umowami dystrybucyjnymi oraz dokumentami potwierdzającymi możliwość świadczenia usług dystrybucji, wydanymi przez właściwego OSD? Jednocześnie wskazujemy, że zmiana parametrów dystrybucyjnych może wiązać się z koniecznością poniesienia dodatkowych opłat, zgodnie z zatwierdzoną przez Prezesa URE Taryfą dla usług dystrybucji energii elektrycznej właściwego OSD. W związku z powyższym Wykonawca zwraca się z prośbą o wprowadzenie zapisu następującej treści: „W przypadku, gdy zmiana parametrów dystrybucyjnych wiązać się będzie z koniecznością ponoszenia dodatkowych opłat, zgodnie z taryfą OSD, Zamawiający zobowiązany będzie do ich uiszczenia.”

WYJAŚNIENIE nr 1.

Zamawiający, że parametry dystrybucyjne – w szczególności moc umowna i grupa taryfowa, są zgodne z aktualnymi umowami dystrybucyjnymi. Zamawiający nie wprowadza dodatkowego zapisu.

Pytanie 2.

Czy Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do zgłoszenia w imieniu Zamawiającego zawartej umowy sprzedaży energii elektrycznej do OSD oraz wykonania czynności niezbędnych do przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy u OSD wg wzoru stosowanego powszechnie przez Wykonawcę ? W przypadku braku zgody na powyższe prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający ponosił będzie odpowiedzialność za treść przedstawionego wzoru pełnomocnictwa i za jego ewentualne zakwestionowanie przez OSD ?
PEŁNOMOCNICTWO z dnia ……………………
NAZWA FIRMY ………………………..
ADRES ………………………………….
NIP ……………………………………...
KRS ……………………………………..
Działając w imieniu i na rzecz firmy…………………………………….......................................
…………………………………………………………….…. udzielamy pełnomocnictwa na rzecz:
.................................................................................................... wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w ……………………………………………………… pod numerem KRS ………………………. NIP ……………………………………. O kapitale zakładowym w całości wpłaconym w wysokości ………………………….. PLN, do dokonania następujących czynności związanych ze zmianą sprzedawcy energii elektrycznej:

  1. Zgłoszenia odpowiedniemu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego do realizacji zawartej z ...................... Umowy Sprzedaży Energii Elektrycznej oraz wybranego sprzedawcę rezerwowego, zgodnie ze złożonym poniżej oświadczeniem.
  2. Wypowiedzenia dotychczas obowiązującej Umowy Sprzedaży Energii Elektrycznej i Świadczenia Usług Dystrybucyjnych, Umowy Sprzedaży Energii Elektrycznej dotychczasowemu sprzedawcy lub Umowy Świadczenia Usług Dystrybucyjnych.
  3. Zawarcia Umowy o Świadczenie Usług Dystrybucji (zawierającej m.in. umocowanie Operatora Systemu Dystrybucyjnego do zawarcia w imieniu Odbiorcy umowy sprzedaży energii elektrycznej ze sprzedawcą rezerwowym wskazanym przez mocodawcę w treści nin. pełnomocnictwa), w tym przez złożenie Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego wyłącznie wymaganego oświadczenia według wzoru skutkującego zawarciem takiej umowy pomiędzy mocodawcą i Operatorem Systemu Dystrybucyjnego. Powołane oświadczenie złożone przez pełnomocnika w imieniu mocodawcy zawierać będzie m.in. bezwarunkową zgodę na zawarcie pomiędzy mocodawcą, a Operatorem Systemu Dystrybucyjnego umowy na czas nieoznaczony na warunkach wynikających ze wzoru umowy zamieszczonego na stronie internetowej Operatora Systemu Dystrybucyjnego oraz na warunkach obowiązującej taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego i Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej jak również w zakresie warunków technicznych świadczenia usługi dystrybucji, grupy taryfowej, okresu rozliczeniowego aby były to warunki dotychczasowe. Powołane oświadczenie zawierać będzie także zobowiązanie o przestrzeganiu przez mocodawcę warunków korzystania z usług dystrybucji energii elektrycznej oraz zobowiązanie do terminowej zapłaty należności za usługi dystrybucyjne świadczone przez OSD. Należności za usługi dystrybucji z zawartej umowy uiszcza sam mocodawca, i mocodawca oraz inne podmioty, którym pełnomocnictwo zostanie przedłożone, przyjmują do wiadomości że pełnomocnik nie udziela za nie poręczenia, w tym w zakresie długu przyszłego, i składanego oświadczenia nie można rozumieć w ten sposób, że pełnomocnik takiego poręczenia udzielił.
  4. Reprezentowania udzielającego pełnomocnictwa, przed Operatorem Systemu Dystrybucyjnego w sprawach związanych ze zmianą sprzedawcy energii elektrycznej.
  5. Udzielania dalszych pełnomocnictw w zakresie w/w czynności pracownikom ..................................... oraz innym osobom które bezpośrednio lub pośrednio są zobowiązane względem .................................. do wykonywania takich czynności oraz właściwemu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego i jego pracownikom, w zakresie zawarcia w imieniu Odbiorcy umowy sprzedaży rezerwowej ze sprzedawcą rezerwowym na warunkach określonych przez tego sprzedawcę.
  6. Dokonania innych czynności, koniecznych do przeprowadzenia działań o których mowa w pkt od 1 do 5.

Oświadczam(y), że:

  • nie istnieją żadne przeszkody uniemożliwiające rozwiązanie z dotychczasowym sprzedawcą umowy sprzedaży energii elektrycznej/umowy kompleksowej,
  • okres obowiązywania umowy z dotychczasowym sprzedawcą zakończy się z datą roku,
  • w przypadku, gdy w powiadomieniu o zawartej umowie sprzedaży do Operatora Systemu Dystrybucyjnego wymagane jest wskazanie sprzedawcy rezerwowego, jako wybranego sprzedawcę rezerwowego należy wskazać:
    ☐ …………………….
    ☐Sprzedawcę, który na terenie OSD, na którym znajdują się PPE mocodawcy, pełni rolę sprzedawcy z urzędu, a w przypadku gdy sprzedawcą
    z urzędu jest pełnomocnik, pierwszego sprzedawcę rezerwowego, który nie jest pełnomocnikiem, z aktualnej na dzień zgłoszenia zmiany sprzedawcy listy sprzedawców rezerwowych opublikowanej przez OSD.

Niniejszym potwierdzam(y) prawdziwość złożonych danych. Za niezgodność danych ze stanem faktycznym, która może mieć wpływ
na poprawność zgłoszenia wniosku zmiany sprzedawcy oraz wynikłe z tego konsekwencje biorę całkowitą odpowiedzialność, co potwierdzam własnoręcznym podpisem.
Niniejsze pełnomocnictwo udzielone zostaje na czas nieoznaczony jednak nie dłuższy niż czas obowiązywania umowy sprzedaży energii elektrycznej zawartej z …………………
Wyrażam(y) zgodę na przetwarzanie danych osobowych do celów realizacji zmiany sprzedawcy energii elektrycznej, zgodnie
z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Podpis(y) Mocodawcy

WYJAŚNIENIE nr 2.

Zamawiający nie zmienia treści Pełnomocnictwa stanowiącego załącznik do SWZ.

Pytanie 3.

Zwracamy się z zapytaniem, czy Zamawiający przekaże niezbędne dane w wersji elektronicznej Excel oraz dokumenty do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy najpóźniej w dniu podpisania umowy? Dokument zawierający niezbędne dane stanowić będzie również załącznik do umowy.
Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy:

  1. danych dla każdego punktu poboru:
    • nazwa i adres firmy;
    • opis punktu poboru;
    • adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina);
    • grupa taryfowa ;
    • planowane roczne zużycie energii;
    • numer licznika;
    • Operator Systemu Dystrybucyjnego;
    • nazwa dotychczasowego Sprzedawcy;
    • numer aktualnie obowiązującej umowy;
    • data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy;
    • numer ewidencyjny PPE;
    • czy jest to pierwsza czy kolejna zmiana sprzedawcy;
    • wybranego przez Zamawiającego sprzedawcę rezerwowego;
  2. dokumentów dla każdej jednostki objętej postępowaniem:
    • pełnomocnictwo do zgłoszenia umowy do OSD wraz z upoważnieniem OSD do zawarcia umowy rezerwowej ze wskazanym sprzedawcą rezerwowym w sytuacjach określonych w ustawie prawo energetyczne;
    • dokument nadania numeru NIP;
    • dokument nadania numeru REGON;
    • KRS lub inny dokument na podstawie którego działa dana jednostka;
    • dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa.

Jednocześnie informujemy, że OSD może odrzucić zgłoszenia umów sprzedaży zawierające błędne dane, skutkiem czego może okazać się konieczność zakupu energii przez Zamawiającego od tzw. sprzedawcy rezerwowego, o którym mowa w art. 3 ust. 29a ustawy Prawo energetyczne.

WYJAŚNIENIE nr 3.

Zamawiający informuje, że powyższe dane niezbędne do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy zostaną przekazane Wykonawcy w wersji elektronicznej Word w dniu podpisania umowy.

Pytanie 4.

Informujemy, że Wykonawca w procesie fakturowania opiera się na danych pomiarowo-rozliczeniowych przekazywanych przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego, jednak w swoim bilingu Wykonawca zmuszony jest do prawidłowego wprowadzenia danych dotyczących okresu rozliczeniowego/cyklu przekazywania danych pomiarowych przez OSD. W związku z powyższym prosimy o wskazanie okresu rozliczeniowego/cyklu przekazywania danych pomiarowych w odniesieniu do każdego PPE występującego w postępowaniu: czy wynosi on odpowiednio np. 1 miesiąc, 2 miesiące (parzyste/nieparzyste), czy 6 miesięcy (ze wskazaniem miesiąca odczytowego)? Informacja, że okres rozliczeniowy jest zgodny z OSD jest niewystarczająca do prawidłowej parametryzacji rozliczeń.

WYJAŚNIENIE nr 4.

Zamawiający informuj, że żądane dane są zawarte w Załączniku nr 1 do SWZ

Pytanie 5.

Czy Zamawiający dysponuje tytułem prawnym (akt notarialny, umowa najmu, umowa dzierżawy, itp.) który upoważnia go do swobodnego dysponowania obiektami opisanymi w przedmiocie zamówienia? Informujemy, że brak takiego tytułu może skutecznie uniemożliwić dalsze czynności związane ze zgłoszeniem umowy sprzedaży energii elektrycznej do lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego zgodnie z jego procedurami.

WYJAŚNIENIE nr 5.

Zamawiający informuj, że każdy z odbiorców energii elektrycznej dysponuje odpowiednim przedmiotowym tytułem prawnym.

Pytanie 6.

Wykonawca zwraca się z wnioskiem o zgodę na udostępnianie Zamawiającemu faktur VAT za pośrednictwem kanałów elektronicznych na podany adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2020 poz. 106 z późn. zm.), na zasadach określonych w Regulaminie Wykonawcy przesyłania faktur VAT za pośrednictwem kanałów elektronicznych, przy jednoczesnej zgodzie na otrzymywanie informacji o tych fakturach. Powyższa zgoda zwolniłaby Wykonawcę z obowiązku wystawiania i dostarczania faktur VAT w formie papierowej. Dzięki temu rozwiązaniu Zamawiający otrzyma dokument w momencie jego wystawienia, zniwelowane zostanie ryzyko niedostarczenia przesyłki lub znacznego opóźnienia w jej dostarczeniu. Zmiana formy dostarczania faktur ma również aspekt ekologiczny, przyczyni się do wspólnego dbania o środowisko naturalne poprzez zmniejszenie zapotrzebowania na produkcję papieru i ograniczenie transportu.

WYJAŚNIENIE nr 6.

Zamawiający informuj, że nie wyraża takiej zgody.

Pytanie 7.

Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie informacji, czy Zamawiający posiada:

  1. status wytwórcy, o którym mowa w art. 2 ust. 39 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (Dz. U. z 2020 r. poz. 261 z późn. zm.), co oznacza, że jest podmiotem wytwarzającym energię elektryczną lub ciepło z odnawialnych źródeł energii lub wytwarza biogaz rolniczy w instalacjach odnawialnego źródła energii, w stosunku do punktów poboru energii wymienionych przez Zamawiającego w dokumentacji przetargowej?
  2. status prosumenta energii odnawialnej, o którym mowa w art. 2 pkt 27a ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (Dz. U. z 2020 r. poz. 261 z późn. zm.), co oznacza, że jest odbiorcą końcowym wytwarzającym energię elektryczną wyłącznie z odnawialnych źródeł energii na własne potrzeby w mikroinstalacji, pod warunkiem, że wytwarzanie o którym mowa powyżej, nie stanowi przedmiotu przeważającej działalności gospodarczej określonej zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 649 i 730), w stosunku do punktów poboru energii wymienionych przez Zamawiającego w dokumentacji przetargowej?
WYJAŚNIENIE nr 7.

Zamawiający informuj, że na dzień składania ofert nie posiada w/w statusów.

Pytanie 8.

W przypadku potwierdzenia statusu prosumenta energii odnawialnej (pytanie nr 7 powyżej) Wykonawca zwraca się z prośbą o wyłączenie z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, bądź wydzielenie do odrębnej części zamówienia, punktów poboru energii, w stosunku do których Zamawiający posiada status prosumenta energii odnawialnej, o którym mowa w art. 2 pkt 27a ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (Dz. U. z 2020 r. poz. 261 z późn. zm.) – dalej OZE. Objęcie przedmiotem zamówienia na sprzedaż energii elektrycznej, punktów poboru energii z mikroinstalacją, powoduje konieczność świadczenia przez Wykonawcę dodatkowej usługi, w stosunku do ww. rodzaju punktów poboru energii, polegającej na rozliczaniu energii elektrycznej wprowadzonej przez Zamawiającego (prosumenta energii odnawialnej) do sieci OSD, wytworzonej w mikroinstalacji wraz z zapewnieniem usługi odbioru na warunkach wskazanych w ustawie OZE. W związku z powyższym, niemożliwe jest dokonanie przez Wykonawcę prawidłowej kalkulacji ceny w Ofercie, która uwzględni zarówno wynagrodzenie Wykonawcy za sprzedaż energii do punktów poboru energii Zamawiającego, jak i odkup od Zamawiającego energii wytworzonej w mikroinstalacji, co uniemożliwia złożenie przez Wykonawcę Oferty na warunkach wskazanych w treści SWZ.

WYJAŚNIENIE nr 8.

W związku z Wyjaśnieniem nr 7 powyższa kwestia nie dotyczy Zamawiającego.

Pytanie 9.

W przypadku posiadania przez Zamawiającego statusu wytwórcy, o którym mowa w art. 2 ust. 39 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (Dz. U. z 2020 r. poz. 261 z późn. zm.) w stosunku do punktów poboru energii wymienionych przez Zamawiającego w dokumentacji przetargowej, Wykonawca informuje, że objęcie przedmiotem zamówienia na dostawę energii elektrycznej/dostawę energii elektrycznej oraz zapewnienie świadczenia usługi jej dystrybucji punktów poboru energii, w których wytwarzana jest energia elektryczna, może stanowić naruszenie dyspozycji art. 99 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2019 poz. 2019 ze zm.). W konsekwencji ww. przepisu, dokumentacja przetargowa powinna zawierać wyraźne i precyzyjne uregulowania wskazujące na przedmiot zamówienia, z uwzględnieniem wszystkich zobowiązań Wykonawcy związanych z posiadaną przez Zamawiającego instalacją odnawialnego źródła energii (dalej: Instalacja OZE).
W dokumentacji przetargowej brak jest postanowień dotyczących wskazania strony kupującej energię wytworzoną w Instalacji OZE oraz regulacji dotyczących zmiany podmiotu odpowiedzialnego za bilansowanie handlowe zarówno na kierunku dostarczania energii elektrycznej jak i na kierunku jej poboru z Instalacji OZE. W powyższym zakresie wskazuje się, iż zgodnie z art. 9g ust. 6b ustawy Prawo energetyczne (Dz. U. 2020 r., poz. 833 ze zm.) rozliczenia wynikające z niezbilansowania energii elektrycznej pobranej, wprowadzonej lub pobranej i wprowadzonej dokonuje jeden podmiot odpowiedzialny za bilansowanie handlowe, co ma istotne znacznie w celu umożliwienia wykonania przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę. Informujemy, iż pozostawienie zapisów dokumentacji zamówienia w obecnym brzmieniu uniemożliwia złożenie przez Wykonawcę Oferty w zakresie dotyczącym ww. kategorii punktów poboru energii. W związku z powyższym, w celu umożliwienia złożenia Oferty, Wykonawca zwraca się z prośbą o wyłączenie z przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego punktów poboru energii, w stosunku do których Zamawiający posiada status wytwórcy.

WYJAŚNIENIE nr 9.

W związku z Wyjaśnieniem nr 7 powyższa kwestia nie dotyczy Zamawiającego.

Pytanie 10.

Wykonawca informuje, że zgodnie z możliwościami działania systemu bilingowego, na fakturach wskazane będą dane Nabywcy (nazwa, adres, Nr NIP), natomiast dane Odbiorcy (nazwa i adres) zostaną wpisane pod pozycją "Adres korespondencyjny". Prosimy o potwierdzenie, że takie rozwiązanie dotyczące wystawianych faktur VAT jest akceptowane przez Zamawiającego.

WYJAŚNIENIE nr 10.

TAK pod warunkiem, że dane takie zostaną poprzedzone w w/w pozycji dopiskiem „ODBIORCA i PŁATNIK” lub będzie to sprecyzowane n.p. w „Uwagach”. Z zapisów na fakturze musi wynikać jednoznaczny podział pomiędzy NABYWCĄ a konkretnym ODBIORCĄ i PŁATNIKIEM.

Pytanie 11.

Dotyczy § 3 ust. 5 pkt 5 SWZ – zwracamy się z prośbą o podanie prawidłowej daty, do której są zawarte umowy na sprzedaż energii elektrycznej.

WYJAŚNIENIE nr 11.

Sprzedaż energii elektrycznej poprzez Orange Energia Sp. z o.o. będzie realizowana maksymalnie do dnia 31.05.2020r.

Pytanie 12.

Dotyczy Załącznika nr 2 pkt 2 ppkt 3 – zwracamy się z prośbą o podanie prawidłowej daty związania ofertą.

WYJAŚNIENIE nr 12.

Prawidłowym terminem związania ofertą jest termin zawarty w Ogłoszeniu nr 2022/BZP/00082326/01 z dnia 2022.03.10 t.j. dzień 16.04.2022r. (w załącznikach wystąpiła omyłka pisarska – Zamawiający poprawia błędne zapisy).

Pytanie 13.

Dotyczy Załącznika nr 2 – z uwagi, iż dokumenty wypełniane są elektronicznie Wykonawca nie jest w stanie przybić pieczątek, a jedynie wpisać dane. Prosimy o potwierdzenie, że takie rozwiązanie jest akceptowane przez Zamawiającego.

WYJAŚNIENIE nr 13.

Zamawiający akceptuje takie rozwiązanie.

Pytanie 14.

Dotyczy § 2 ust. 2 i ust. 3 załącznika nr 4 do SWZ.
Wykonawca zwraca się z prośbą o doprecyzowanie przedmiotowego zapisu poprzez określenie, iż Zamawiający może zwiększyć ilość punktów poboru energii elektrycznej (PPE) lub zmienić taryfę danego punktu, jedynie w obrębie tych grup taryfowych, które zostały określone i wycenione w Ofercie Sprzedawcy. Punkty z innych grup taryfowych, nieujętych w Ofercie, oznaczały będą zmianę przedmiotu zamówienia. Z uwagi na powyższe Wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie następującego zapisu: „Zwiększenie punktów poboru lub zmiana grupy taryfowej możliwe jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SWZ oraz wycenione w Formularzu Ofertowym Wykonawcy“.

WYJAŚNIENIE nr 14.

Zamawiający nie dodaje w/w zapisu.

Pytanie 15.

Dotyczy § 5 ust. 2 pkt 6 załącznika nr 4 do SWZ.
Wykonawca zwraca się z prośbą o doprecyzowanie przedmiotowego zapisu i zmianę do poniższej treści:
„6) terminowe i poprawne złożenie do OSD „Zgłoszenie umowy sprzedaży energii elektryczne” tzw. ZUSEE w imieniu własnym I Zamawiającego umożliwiającego rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej do PPE w terminach określonych w załączniku nr 1 do Umowy pod warunkiem, że Zamawiający terminowo przekaże Wykonawcy wszelkie , poprawne dane niezbędne do skutecznego przeprowadzenia zmiany Sprzedawcy energii elektrycznej, dla nowych PPE zgłoszenie sprzedaży energii elektrycznej po otrzymaniu od Zamawiającego numeru umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej lub obrazu umowy, którą Zamawiający otrzymał od OSD do podpisu lub innego dokumentu umożliwianego zgłoszenie,

WYJAŚNIENIE nr 15.

Zamawiający nie zmienia treści § 5 ust. 2 pkt 6 załącznika nr 4 do SWZ .

Pytanie 16.

Dotyczy § 5 ust. 2 pkt 7 załącznika nr 4 do SWZ.
Wykonawca zwraca się z prośbą o przedłużenie terminu na przesłanie zestawienia do 7 dni roboczych.

WYJAŚNIENIE nr 16.

Zamawiający nie zmienia treści § 5 ust. 2 pkt 7 załącznika nr 4 do SWZ

Pytanie 17.

Dotyczy § 5 ust. 2 pkt 11 załącznika nr 4 do SWZ.
Wykonawca informuje, że wszystkie dane dotyczące zużycia energii elektrycznej przez Zamawiającego znajdować się będą na fakturach wystawianych przez Wykonawcę, z godnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Sporządzanie dodatkowych zestawień, o których mowa w przedmiotowym zapisie wiąże się z wykonaniem dodatkowych czynności na zlecenie Zamawiającego i powinno zostać osobno wycenione. Przepisy prawa energetycznego jasno określają natomiast składniki ceny energii elektrycznej.
Wobec powyższego wnosimy o usunięcie przedmiotowego zapisu w całości.

WYJAŚNIENIE nr 17.

Zamawiający nie zmienia treści § 5 ust. 2 pkt 11 załącznika nr 4 do SWZ.

Informacja w wersji elektronicznej:

Ikona pliku pdfWyjaśnienia do SIWZ  z dnia 15.03.2023 (PDF, 1.03 MB)

Zawiadomienie o wartości zamówienia:

Ikona pliku pdfzawiadomienie (PDF, 73.1 KB)

Informacja o złożonych ofertach:

Ikona pliku pdfInformacja (PDF, 102.7 KB)

Informacja o unieważnieniu postępowania:

Ikona pliku pdfInformacja (PDF, 129.1 KB)

Autor: Ryszard Kraszewski / Z up. Starosty Sławomir Prusaczyk - Wicestarosta

Metryczka

Metryczka
Wytworzono:2022-03-11 09:43przez: Ryszard Kraszewski / Z up. Starosty Sławomir Prusaczyk - Wicestarosta
Opublikowano:2022-03-11 15:02przez: Izabela Sadłowska
Zmodyfikowano:2022-03-22 15:01przez: Izabela Sadłowska
Podmiot udostępniający: Starostwo Powiatowe w Mrągowie
Odwiedziny:1168

Rejestr zmian

  • [2022-03-22 15:01:12]Izabela SadłowskaEdycja elementu (publikacja informacji o unieważnieniu postępowania)
  • [2022-03-18 10:06:10]Izabela SadłowskaEdycja elementu (publikacja zawiadomienia)
  • [2022-03-15 15:25:16]Izabela SadłowskaEdycja elementu (publikacja wyjaśnień do SIWZ z dnia 15.03.2022 r.)
  • [2022-03-15 14:44:26]Izabela SadłowskaEdycja elementu (dodanie poprawionego SIWZ i zał. nr 2)

Banery/Logo