2 września 2010
Uchwała nr L/324/2010 Rady Powiatu w Mrągowie z dnia 25 sierpnia 2010r.
w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej powiatu
Na podstawie art. 53 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.), w związku z art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 z 2009r. z późn. zm.)
Rada Powiatu Mrągowskiego uchwala, co następuje:
Rozdział 1 – Opracowywanie projektu budżetu
§ 1
- Zarząd Powiatu w terminie do 30 września każdego roku podaje wskaźniki do opracowania projektu budżetu powiatu.
- Naczelnicy Wydziałów Starostwa Powiatowego oraz kierownicy powiatowych jednostek organizacyjnych opracowują i przedkładają Skarbnikowi Powiatu – w terminie do 10 października roku poprzedzającego rok budżetowy – materiały i dane projektu budżetu.
§ 2
Przewodniczący Komisji Rady Powiatu mogą składać szczegółowo uzasadnione wnioski do Zarządu Powiatu dotyczące projektu budżetu w terminie do 10 października roku poprzedzającego rok budżetowy.
§ 3
- Materiały do projektu budżetu, o których mowa w § 1, opracowywane są w szczególności na podstawie:
- planowanego stanu zatrudnienia na rok budżetowy,
- wynagrodzeń obowiązujących w roku poprzedzającym rok budżetowy,
- planowanych wskaźników wzrostu wynagrodzeń,
- cen i opłat obowiązujących w roku poprzedzającym rok budżetowy z uwzględnieniem wskaźnika wzrostu na rok budżetowy.
§ 4
Zarząd Powiatu – po weryfikacji wniosków, szacunków wielkości finansowych w otrzymanych materiałach planistycznych, a także wielkości przyznanych kwot subwencji, udziału powiatu we wpływach z podatków dochodowych, dotacji celowych na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i zadań własnych powiatu oraz innych dochodów – opracowuje projekt budżetu powiatu.
Rozdział 2 – Szczegółowość projektu budżetu
§ 5
- Projekt uchwały budżetowej powinien zawierać:
- łączną kwotę planowanych dochodów budżetu powiatu, z wyodrębnieniem dochodów bieżących i majątkowych,
- łączną kwotę planowanych wydatków budżetu powiatu, z wyodrębnieniem wydatków bieżących i majątkowych,
- kwotę planowanego deficytu oraz planowanej nadwyżki budżetu powiatu wraz ze źródłami pokrycia deficytu albo przeznaczenia nadwyżki budżetu powiatu,
- łączną kwotę planowanych przychodów budżetu powiatu,
- łączną kwotę planowanych rozchodów budżetu powiatu,
- limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych,
- kwotę wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez powiat,
- szczególne zasady wykonania budżetu powiatu w roku budżetowym, wynikające z odrębnych ustaw,
- inne postanowienia, których obowiązek zamieszczenia w uchwale budżetowej wynika z postanowień rady,
- kwotę rezerw budżetowych:
- ogólną w wysokości nie niższej niż 0,1% i nie wyższej niż 1% planowanych wydatków budżetu,
- celowych, których szczegółowy podział na pozycje klasyfikacji budżetowej nie może być dokonany w okresie opracowywania budżetu, w sumie nie większej niż 5% planowanych wydatków.
W załącznikach do uchwały budżetowej zamieszcza się:
1) zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego,
2) plan dochodów rachunku dochodów jednostek, o których mowa w art. 223 ust. 1, ustawy o finansach publicznych, oraz wydatków nimi finansowanych.
- Projekt uchwały budżetowej może zawierać:
- upoważnienie dla Zarządu Powiatu do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu – z określeniem limitu zadłużenia,
- upoważnienie dla Zarządu Powiatu do dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień między działami,
- inne postanowienia dotyczące wykonywania budżetu.
- upoważnienie dla Zarządu Powiatu do lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach.
§ 6
- Uzasadnienie i materiały informacyjne, które Zarząd Powiatu przedkłada wraz z projektem uchwały budżetowej obejmują:
Planowane dochody budżetu powiatu, w tym:
- omówienie dochodów wg poszczególnych źródeł powstawania z podaniem wskaźników przyjętych do prognozowania kwoty dochodów budżetu powiatu,
- tabelę porównawczą dochodów budżetu powiatu w roku planowanym do wykonania dochodów za rok poprzedni.
Planowane wydatki budżetu powiatu, w tym:
- omówienie wydatków zaplanowanych w poszczególnych działach i rozdziałach klasyfikacji budżetowej, z podziałem na wydatki bieżące i wydatki majątkowe,
- tabelę porównawczą wydatków budżetu powiatu w roku planowanym do wykonania wydatków za rok poprzedni wg działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej w układzie:
- wydatki ogółem,
- wydatki bieżące,
- wydatki majątkowe.
- tabelę zadań inwestycyjnych, ze wskazaniem w szczególności:
- nazwy inwestycji,
- roku rozpoczęcia i zakończenia inwestycji,
- planowanych kosztów zadania,
- nakładów do poniesienia w roku budżetowym.
Omówienie przychodów związanych z pokryciem deficytu budżetowego oraz rozchodów związanych ze spłatami rat kredytów ( pożyczek), potencjalnych spłat wynikających z udzielonych poręczeń, a także przypadających w danym roku budżetowym wykupów papierów wartościowych emitowanych przez powiat.
Rozdział 3 – Terminy obowiązujące w toku prac nad projektem budżetu
§ 7
- Zarząd Powiatu w terminie do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy przedstawia projekt budżetu Radzie Powiatu Mrągowskiego oraz – celem zaopiniowania – Regionalnej Izbie Obrachunkowej.
- Przewodniczący Rady Powiatu Mrągowskiego przekazuje niezwłocznie projekt budżetu wraz z materiałami wszystkim radnym Rady Powiatu oraz do zaopiniowania stałym komisjom rady.
- Wszystkie stałe Komisje Rady Powiatu dokonują analizy projektu budżetu, a opinie w sprawie projektu budżetu przekazują Komisji Budżetowej w terminie 10 dni od daty wpływu projektu budżetu do Rady Powiatu.
- Komisja Budżetowa w terminie 7 dni od daty otrzymania opinii pozostałych Komisji Rady Powiatu, na posiedzeniu z udziałem przewodniczących wszystkich pozostałych Komisji, wydaje opinię zbiorczą, w której:
- przedstawia opinię własną Komisji Budżetowej, w tym może zgłosić propozycje zmian,
- odnosi się do wniosków zgłoszonych przez pozostałe Komisje Rady – co do ich zasadności oraz w taki sposób, że wprowadzenie do budżetu nowego wydatku lub zwiększenie planowanej kwoty wydatku przewidzianego w projekcie budżetu pociąga za sobą obowiązek wskazania źródła jego sfinansowania, w tym także poprzez obniżenie planowanej kwoty innego wydatku, ujętego w projekcie budżetu,
- wnioskowane zmiany projektu budżetu nie naruszą równowagi budżetu.
- Opinię, o której mowa w ust. 4, Komisja Budżetowa przekazuje niezwłocznie Zarządowi Powiatu oraz Przewodniczącemu Rady Powiatu Mrągowskiego.
- Zarząd Powiatu, po zapoznaniu się z treścią opinii Komisji Budżetowej, w miarę możliwości uwzględnia zawarte w niej wnioski i w formie autopoprawki przekazuje Radzie Powiatu.
§ 8
- W terminie 7 dni od dnia przekazania projektu uchwały budżetowej Radzie Powiatu Mrągowskiego, Zarząd Powiatu przekazuje podległym jednostkom informacje, wynikające z projektu budżetu, niezbędne do opracowania projektów ich planów finansowych.
- Dyrektorzy jednostek, o których mowa w ust. 1, opracowują projekty planów finansowych w terminie 30 dni od dnia otrzymania niezbędnych danych i przekazują je Zarządowi Powiatu, nie później jednak niż do dnia 22 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy.
Rozdział 4 – Uchwalanie budżetu powiatu
§ 9
Ustala się porządek uchwalania budżetu:
- przedstawienie projektu uchwały budżetowej przez Przewodniczącego Zarządu, który może upoważnić do tej czynności Skarbnika Powiatu lub Wicestarostę,
- odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie projektu budżetu,
- przedstawienie przez Komisję Budżetową opinii zbiorczej, o której mowa w § 7 ust. 4,
- przedstawienie stanowiska Zarządu Powiatu w sprawie opinii Komisji Budżetowej,
- dyskusja,
- głosowanie nad projektem uchwały budżetowej powiatu.
Rozdział 5 – Postanowienia końcowe
§ 10
- Uchwalenie budżetu powinno nastąpić przed rozpoczęciem roku budżetowego, tj. do 31 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy, a w uzasadnionych przypadkach – nie później niż do 31 stycznia roku budżetowego.
- Do czasu uchwalenia budżetu po rozpoczęciu roku budżetowego, podstawą gospodarki finansowej powiatu jest projekt uchwały przedstawiony Radzie Powiatu wraz z ewentualnymi autopoprawkami, o których mowa w § 7 ust. 6.
§ 11
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
§ 12
1. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i ma w całości po raz pierwszy zastosowanie do trybu prac nad projektem budżetu powiatu na 2011 rok.
§ 13
Traci moc Uchwała Nr XIV/78/2007 Rady Powiatu w Mrągowie z dnia 27 września 2007 roku w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej powiatu.
Wersja elektroniczna uchwały
Uchwała nr L/324/2010 Rady Powiatu w Mrągowie z dnia 25 sierpnia 2010r. (198,5 KB)
Traci moc
Uchwała nr XIV/78/2007 Rady Powiatu w Mrągowie z dnia 27 września 2007r.
Zmieniony przez
Uchwałę nr XL/250/2013 Rady Powiatu w Mrągowie z dnia 18 listopada 2013r.
Uchwałę nr XXXIX/232/2017 Rady Powiatu w Mrągowie z dnia 21 listopada 2017r.
Metryczka
Wytworzono: | 2010-09-02 00:00 | przez: Rada Powiatu |
---|---|---|
Opublikowano: | 2010-09-02 00:00 | przez: Magdalena Żebrowska |
Zmodyfikowano: | 2017-11-29 12:59 | przez: |
Podmiot udostępniający: | Starostwo Powiatowe w Mrągowie | |
Odwiedziny: | 2235 |
Rejestr zmian
- [2017-11-29 12:59:35]Magdalena ŻebrowskaEdycja (dodanie informacji o zmianie uchwały)
- [2013-11-29 13:36:56]Magdalena ŻebrowskaEdycja (dodanie informacji o zmianie uchwały)
- [2016-03-16 10:26:16]Magdalena ŻebrowskaUdostępnienie informacji