30 kwietnia 2025
ZAPYTANIE OFERTOWE Dla zamówienia publicznego o wartości nieprzekraczającej kwoty określonej w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych
Wykonanie dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych dla zadania pn.: „Modernizacja zabezpieczeń przeciwpożarowych w I Liceum Ogólnokształcącym w Mrągowie”.
Znak sprawy: IZP.7011.7.2025
Mrągowo, dn. 30.04.2025 r.
Znak sprawy: IZP.7011.7.2025
ZAPYTANIE OFERTOWE
Dla zamówienia publicznego o wartości nieprzekraczającej kwoty określonej w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych
Zamawiający: Powiat Mrągowski, ul. Królewiecka 60A, 11-700 Mrągowo,
NIP: 7421843662
zaprasza do złożenia oferty na:
Wykonanie dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych dla zadania pn.: „Modernizacja zabezpieczeń przeciwpożarowych w I Liceum Ogólnokształcącym w Mrągowie”.
1. Opis przedmiotu zamówienia:
1.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dotyczącej dostosowania obiektu do obowiązujących wymagań ochrony przeciwpożarowej budynku I Liceum Ogólnokształcącego im. Obrońców Westerplatte w Mrągowie na podstawie ekspertyzy technicznej opracowanej przez rzeczoznawcę do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych.
Obiekt ujęty w gminnej ewidencji zabytków.
1.2. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia:
1.2.1. Wykonawca zapewni mapę do celów projektowych – jeżeli dotyczy.
1.2.2. Wykonanie inwentaryzacji budynku w zakresie niezbędnym do opracowania dokumentacji – szt. 2.
1.2.3. Sporządzenie dokumentacji projektowej na podstawie ekspertyzy technicznej opracowanej przez rzeczoznawcę do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych Pana Macieja Karnacewicza oraz rzeczoznawcę budowlanego Pana Franciszka Mackojć, na którą składać się będą m.in.:
a) Projekt zagospodarowania działki lub terenu – szt. 4,
b) Projekt architektoniczno-budowlany – szt. 4,
c) Projekt techniczny – szt. 4,
d) STWiOR – szt. 2,
e) Przedmiary i kosztorysy inwestorskie wszystkich branż – szt. 1,
f) Wersja elektroniczna dokumentacji na płycie CD (część tekstowa opracowania w formacie *. doc [MS Word] lub *.pdf [Adobe Reader], część rysunkowa w formacie *.dwg lub *.dxf oraz w *.pdf [Adobe Reader]; kosztorys i przedmiar robót w formacie *.ath [Norma lub inny kompatybilny] lub *.xls [MS Excel]) – szt. 1.
1.2.4. W dokumentacji należy uwzględnić wytyczne z ekspertyzy technicznej dot. dostosowania do wymagań ochrony przeciwpożarowej budynku I Liceum Ogólnokształcącego im. Obrońców Westerplatte przy ul. p. Sobczyńskiego 1A w Mrągowie oraz postanowienie Warmińsko-Mazurskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 22.01.2024 r. znak: WZ.52840.147.2023.1, w którym wyrażono zgodę na spełnienie wymagań w zakresie bezpieczeństwa pożarowego w sposób inny niż podany
w warunkach technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
1.3. Dokumentację należy opracować w zakresie pełnej (kompletnej) dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz należy uzyskać w szczególności: prawomocne pozwolenie na budowę / zgłoszenie (o ile wymagane) oraz inne niezbędne wymagane prawem pozwolenia
i uzgodnienia.
1.4. W celu prawidłowej realizacji niniejszego zamówienia Wykonawca ma obowiązek zapewnić udział osób, które posiadają uprawnienia budowlane do projektowania
w specjalnościach wynikających z przedmiotu zamówienia.
1.5. Projekt architektoniczno-budowlany oraz projekty techniczne wszystkich branż: należy opracować zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r.
w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1679 z późn. zm.) i Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. poz. 2454).
1.6. Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót powinny zawierać zbiory wymagań, które są niezbędne do określenia standardu i jakości wykonania robót w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, obejmujące w szczególności wymagania dotyczące właściwości materiałów, wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót oraz określające zakresy prac, które powinny być ujęte w cenach poszczególnych pozycji przedmiaru. Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót należy wykonać jako oddzielne opracowania, w których należy wydzielić tomy zgodnie z przyjętą systematyką podziału robót budowlanych. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót należy opracować z uwzględnieniem podziału szczegółowego,
wg Wspólnego Słownika Zamówień /CPV/ oraz zgodnie z przepisami prawa w szczególności Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. poz. 2454).
1.7. Przedmiary robót (dla każdej branży oddzielnie) powinny zawierać zestawienie przewidywanych do wykonania robót podstawowych w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym opisem lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis oraz wskazaniem właściwych specyfikacji technicznych wykonania
i odbioru robót budowlanych, z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek przedmiarowych robót podstawowych. Spis działów przedmiaru robót powinien przedstawiać podział wszystkich robót budowlanych na grupy robót, wg Wspólnego Słownika Zamówień /CPV/. Opracowane przedmiary muszą w poszczególnych pozycjach zawierać wyliczenie ilości robót. Należy opracować zgodnie z przepisami prawa w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. poz. 2454) i Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r.
w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 2458).
1.8. Kosztorysy inwestorskie (dla każdej branży oddzielnie) należy opracować w oparciu o obowiązujące przepisy (w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. poz. 2454) i Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 2458).
1.9. Zakres zamówienia (w ramach wynagrodzenia za jej opracowanie) obejmuje również:
a) nadzór autorski nad realizacją robót zawartych w zamawianej dokumentacji projektowej oraz przygotowanie odpowiedzi na pytania w postępowaniu o udzielenie zamówienia na wybór wykonawcy robót budowlanych w kwestiach dotyczących opracowanej w ramach niniejszego postępowania dokumentacji w terminie nie dłuższym niż 2 dni robocze,
b) wykonanie w razie potrzeby Zamawiającego jednej aktualizacji kompletu kosztorysów inwestorskich w okresie rękojmi.
2.0. Do obowiązków projektanta należy również:
a) uzyskanie pozwolenia na budowę / zgłoszenie (o ile wymagane) oraz innych niezbędnych wymaganych prawem pozwoleń i uzgodnień,
b) informowanie na bieżąco Zamawiającego o postępie prac projektowych, przekazywanie mu kopii wystąpień o warunki, wytyczne, uzgodnienia i kopii otrzymanych warunków i wytycznych.
2.1. Opracowana dokumentacja powinna zawierać następujące oświadczenia projektanta:
a) oświadczenie, że projekt budowlany jest zgodny z obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej i kompletny z punktu widzenia celu, któremu ma służyć (art. 34 i 35 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725 z późn. zm.)),
b) oświadczenie, że dokumentacja projektowa i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót są zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, zasadami wiedzy technicznej
i kompletne z punktu widzenia celu, któremu mają służyć,
c) oświadczenie, że dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz kosztorys inwestorski są zgodne z ustawą Pzp i aktami wykonawczymi do tej ustawy.
2.2. Wykonawca zabezpieczy we własnym zakresie i na własny koszt, wszystkie materiały niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia, w tym w szczególności uzyska warunki techniczne do projektowania, ekspertyzy, opinie, badania i pomiary (ewentualne inwentaryzacje), podkłady geodezyjne itp. a także wszelkie formalności administracyjne. Oferta musi uwzględniać wszystkie koszty związane z prawidłową realizacją zamówienia.
2.3. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca (Projektant) w dokumentacji projektowej, w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz pozostałych opracowaniach określił właściwości robót, sprzętów, urządzeń, materiałów i usług z uwzględnieniem zapisów art. 99, art. 101 i art. 102 ustawy Pzp oraz z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1233) w celu uniknięcia sytuacji powodujących pośrednio lub bezpośrednio narzucenie Wykonawcom robót przez podmioty trzecie konieczności dokonania zakupu u danego przedsiębiorcy poprzez podawanie w dokumentacji technicznej znaków towarowych, patentów lub pochodzenia urządzeń lub materiałów, co stanowi tzw. „czyn nieuczciwej konkurencji” w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Powyższy wymóg uzasadniony jest tym, że stwarzanie sytuacji powodujących pośrednio lub bezpośrednio narzucenie Wykonawcom robót przez podmioty trzecie konieczności dokonania zakupu u danego przedsiębiorcy poprzez podawanie w dokumentacji technicznej znaków towarowych, patentów lub pochodzenia urządzeń lub materiałów stanowi tzw. „czyn nieuczciwej konkurencji” w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
2.4. Zakres dokumentacji ma ujmować wszystkie roboty niezbędne do wykonania robót bez dodatkowych opracowań i uzupełnień oraz obliczenia, bilanse i inne szczegółowe dane pozwalające na sprawdzenie poprawności ich wykonania.
2.5. Pozostałe wymagania dotyczące wykonania umowy:
a) Zamawiający udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa do wystąpienia w jego imieniu
z wnioskami o uzyskanie niezbędnych decyzji, pozwoleń, postanowień, zezwoleń i opinii;
b) Wykonawca skompletuje wszystkie materiały stanowiące załącznik do wniosku
o wydanie pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę wraz z oświadczeniem, że powyższe materiały są kompletne i mogą stanowić podstawę do ubiegania się przez Zamawiającego o pozwolenie na budowę dla danej inwestycji;
c) Wykonawca przekaże Zamawiającemu komplety oryginałów wszystkich decyzji, pozwoleń, potwierdzeń zgłoszenia budowy, postanowień, uzgodnień, opinii, stanowisk, warunków i innych pism. Oryginały należy załączyć do egz. nr 1 Projektu,
d) W trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane – realizowane na podstawie dokumentacji projektowej (będącej przedmiotem niniejszego zamówienia) aż do wyłonienia Wykonawcy robót - Wykonawca dokumentacji projektowej będzie przygotowywał pisemne odpowiedzi na pytania i ewentualne zmiany dokumentacji projektowej, których konieczność będzie wynikać z zadanych pytań i udzielonych odpowiedzi w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego;
e) Wykonawca w ramach przedmiotowego zadania, bez dodatkowego wynagrodzenia, przed ogłoszeniem przetargu na roboty budowlane, jeżeli zajdzie taka potrzeba wykona jednorazowo aktualizację kosztorysów inwestorskich w terminie 14 dni od daty zlecenia;
f) Wykonawca winien na bieżąco uwzględniać w opracowaniach projektowych zmiany w przepisach i zasadach wiedzy technicznej. Dokumentacja projektowa objęta zamówieniem powinna być zgodna z przepisami, Polskimi Normami wymaganiami technicznymi i zasadami wiedzy technicznej obowiązującymi na dzień przekazania dokumentacji, które pozwolą na fizyczne wykonanie zadania w sposób nadający się do eksploatacji bez wad.
2. Warunki udziału w postępowaniu:
Zamawiający nie stawia warunków udziału w postępowaniu.
3. Termin realizacji zamówienia:
1) rozpoczęcie – z dniem zawarcia umowy,
2) zakończenie – do 4 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Do tego dnia Wykonawca zobowiązany jest przekazać kompletną dokumentację będącą przedmiotem umowy Zamawiającemu wraz z pozwoleniem na budowę lub zgłoszeniem budowy lub wykonywania innych robót budowlanych.
4. Okres gwarancji:
......................................................................................................................................................
5. Kryteria brane pod uwagę przy ocenie ofert:
- cena oferty brutto (C) – 100%,
Punkty będą przyznawane wg następujących zasad: 1% = 1 punkt.
1) Cena oferty brutto (C)
a) oferta z najniższą ceną brutto otrzyma 100 punktów,
b) punkty pozostałych ofert liczone będą wg proporcji matematycznej z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku:
C min
C = --------------------- x 100
C ob
gdzie:
C – ilość punktów za kryterium ceny
C ob – cena brutto oferty badanej
C min – najniższa cena oferowana brutto
Ocena punktowa będzie dotyczyć wyłącznie ofert uznanych za ważne i niepodlegających odrzuceniu.
6. Sposób przygotowania oferty:
Ofertę należy złożyć w formie*:
pisemnej na Formularzu Oferty w siedzibie Zamawiającego, pokój nr: 15 w kopercie zaadresowanej na Zamawiającego i opatrzonej napisem:
Oferta na wykonanie dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych dla zadania pn.: „Modernizacja zabezpieczeń przeciwpożarowych w I Liceum Ogólnokształcącym w Mrągowie” nie otwierać przed 09.05.2025 r.”
lub przesłać wypełniony Formularz Oferty opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym na adres e-mail: sekretariat@powiat.mragowo.pl
Do oferty należy dołączyć następujące dokumenty:
1) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informację o podstawie dysponowania tymi osobami (wg wzoru - Załącznik nr 2 do zapytania ofertowego),
2) oświadczenie wykonawcy dotyczące braku podstaw wykluczenia z postępowania (wg wzoru – Załącznik nr 3 do zapytania ofertowego).
7. Miejsce i termin złożenia oferty: Starostwo Powiatowe w Mrągowie, ul. Królewiecka 60A,
11 – 700 Mrągowo, 09.05.2025 r., godz. 8.30.
8. Termin otwarcia ofert: 09.05.2025 r., godz. 9.00.
9. Osoba upoważniona do kontaktu z wykonawcami: Monika Wadowska, tel. 89 741 01 66, Kamil Rozberg, tel. 89 741 01 61.
10. Sposób przygotowania oferty: ofertę należy sporządzić w formie pisemnej, w języku polskim.
* pozostawić właściwą formę
Metryczka
Wytworzono: | 2025-04-30 13:23 | przez: Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych |
---|---|---|
Opublikowano: | 2025-04-30 17:45 | przez: Grzegorz Cendrowski |
Zmodyfikowano: | 2025-04-30 17:45 | przez: Grzegorz Cendrowski |
Podmiot udostępniający: | Starostwo Powiatowe w Mrągowie | |
Odwiedziny: | 4 |
Rejestr zmian
- [2025-04-30 17:45:15]Grzegorz Cendrowskiedycja elementu